Facebook Badge

Followers

Thursday 18 December 2014

Keroja

Assalamualaikum...yaws

Selalunye pagi2 pkul 815 ke 820 aku dah gerak ke Raub. kengkadang kalau aku rajen tetibe mood bhagia dtg, maka aku g la awal keja (KALAU)..sbb sbelom g keja tu aku suke melawat pokok2 tanaman aku dulu, mane pokok y mcm xleh pnas sgt tu aku tarik balek letak tmpt teduh..dalam hati aku “ni mesti mak aku y ekjas pasu ni” ..mak ngan aku mmg xsependapat bab pokok2 nie..ade je nk gadoh psai pokok bunge..nnti klau aku dah kjea luar, msti mak aku bosan sbb xde geng nak ajak gadoh..haha..pastu bagi ikan2 aku mkan dulu..semua ikan aku ade name hokey..sapat, sipit (ikan belaan faris), suput, sepet, seput, sapit, supit dan samprit..aku boleh kenal sekor2 tau..y mane 1 sapat mane 1 seput..8 hekor semuanye..g keja hari2 dok teringat kt ikan dah mkan ke belom lol..ade sekali tu aku col time luncheon tanye mak aku

“mak, dah bg mkan ikan ke?’

“mak baru beli ikan patin td, tp sekor jela..ade org dtg jual kt rumah td”

eh, mak aku dah kenapa..aku tnye skali lg sbb jwapan mak aku mmg xmnjawab soklan..klau jwab exam, fail terus

“bukanla mak..ayu tnye, ikan2 ayu, mak dah tlong bg mkan ke belom..heks”

“laaaa…tepon tanye psai ikan die lg..xabeh2..tggu balek kang mak goreng ikan awok”

haha..kejam sgguh

sharp pukul 530 aku dah balik tp kdang klau ade dokumen penting untuk esok aku stay la smpai pukul 6 cenggitu..pastu balek.. pastu ngorat..pastu nonton tv..pastu tido..

bosan kan lepas abes study, rase mcm nak msuk Kolej balek..dah keja rase mcm xde life..hahaha..sume mcm susah..seriously..tp kite kene ingat jugak, for own sake, start doing the hard things dulu..then, bru kite tau how amazing life can be..bab kate org tue, bersusah2 dahulu, bersenang lenang kemudian..

bab niat nak smbung belaja tu ade wlaupon dlam kelas aku bukanla seorang yang fokus sgt..dok melukis la, tido la..pastu kene tanye ngan lect meraban jwab pape ntah..haha..tp time ni ingat mmg nak timba pengalaman byk2, pstu kumpul duet..duet kat bank ni msalah gak..asek bocor je…ntah bile la nak smpai 10k..heks..nak minang anak org pon xlepas lg..skang anak teruna sume demand 15k n above..bapokkkkkkkkkk

last2 maen ngn anak sedare jela mampu

Kalau duduk rumah, mak msak sedap2, harusla tembam

adios!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...